قوانین و مقررات

قوانین و مقررات

ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱. شرکت : شرکت سرمایه گذاری و کارآفرینی علم و ثروت پارس که نسبت به ارائه خدمات کیو اقدام می‌کند.

۱-۲. کیو : خدماتی نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور یادگیری بر بستر سرگرمی ارائه می‌شود.

۱-۳. اپلیکیشن : نرم افزارِ متعلق به شرکت ، که به منظور استفاده از خدمات کیو، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.

۱-۴. کاربر : شخصی حقیقی یا حقوقی است که از طریق اینترنت ، به اپلیکیشن کیو متصل و از خدمات نرم افزاری کیو بهرمند می‌شود.

۱-۵. کاربران : در این سند کاربران اپلیکیشن کیو ، با نام کاربر یا کاربران استفاده می‌شوند.

۱-۶٫ حساب کاربری : حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات کیو در اپلیکیشن کیو ایجاد کرده‌اند.

۱-۷٫ اعتبار : مبلغی ست که کاربران ، به منظور استفاده از خدمات کیو میپردازند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سرویس خدمات ارزش افزوده (VAS) ، طبق شرایط و مقررات حاضر ، منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-۸٫ اطلاعات محرمانه : اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار کیو قرار داده می‌شود. اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات کیو در اختیار شرکت قرار داده می‌شود ، مانند اطلاعات مربوط به شماره تلفن ، نام و نام خانوادگی و غیره.

۱-۹٫ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی جمهوری اسلامی ، قوانین عادی مصوب مجلس شورای اسلامی ، آئین نامه های اجرایی ، بخشنامه‌ها ، دستورالعمل‌های دولت جمهوری اسلامی ، و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد ، اعم از قانون تجارت الکترونیک و… .

ماده ۲ – حساب کاربری

۲-۱. کاربران با ثبت نام در کیو ، و همچنین با هر بار استفاده از خدمات کیو ، می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری کیو را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاعِ کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲. برای استفاده از خدمات کیو لازم است که هر کاربر  ان اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. برای استفاده از خدمات کیو کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، آدرس پستی ، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن کیو ثبت کند.

۲-۳. کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکیشن وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص کاربران می‌باشند. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.

۲-۴. کاربران متعهد می‌گردند که صرفا با شماره تماس متعلق به خود نسبت به ثبت نام در اپلیکیشن کیو اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره تماس تماما مسئول بوده و شرکت ، به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

۲-۵. هر شخص با توجه به مدارک هویتی ، تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر در اپلیکیشن داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد ، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.

۲-۶. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به کیو انجام می‌شود به عهدۀ کاربران است.

۲-۷. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۲-۸. کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات کیو متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

۲-۹. در شرایط خاصی ممکن است از کاربر  ان برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری کند.

۲-۱۰. ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده ۳ – استفاده از کیو

۳-۱٫ با استفاده از خدمات کیو کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از کیو برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.

۳-۲٫ کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات کیو به صورتی که به کیو یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات کیو در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۳-۳٫ کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود ، اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

۳-۴٫ شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ بازی یا درصدی از هزینۀ بازی پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن کیو اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر  ان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

۳-۵٫ کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند – حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد – مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.

۳-۶٫ کاربران می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه بازی به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

۳-۷٫ مسئولیت تامین شماره تلفن همراه ، اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات کیو به عهدۀ کاربران است.

۳-۸٫ با استفاده از خدمات کیو کاربران می‌پذیرند که در حین بازی، کیو را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.

۳-۹٫ کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام انجام بازی کیو هستند.

۳-۱۰٫ کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی کیو را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.

۳-۱۱٫ خدمات کیو ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت کیو کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و کیو مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

۳-۱۲٫ از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری کاربر،  کسانی به غیر از کاربر از خدمات کیو استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتبه و همچنین هر گونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به کاربر و شرکت متوجه کاربر می‌باشد و بدین ترتیب کاربر مذکور و مربوطه نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی می‌باشند.

ماده ۴ – هزینه ها و پرداخت

۴-۱. کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.

۴-۲. کاربر می‌پذیرد هزینۀ بازی از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ بازی نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربران مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود (بر بستر خدمات ارزش افزوده) ، اعطا می‌نماید.

۴-۳. پرداخت هزینۀ بازی فقط از طریق روش‌هایی که توسط کیو مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق خدمات ارزش افزوده ؛ پرداخت درون اپلیکیشنی

۴-۴. کاربران می‌پذیرند هزینۀ بازی ارائه و اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به ویژگی‌های بازی ارائه شده از جمله نوع بازی، زمان بازی، و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.

۴-۵. کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ بازی را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ کیو جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ کیو یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار و یا بستر خدمات ارزش افزوده فراهم نشود، کاربران همچنان موظف به پرداخت هزینۀ بازی خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربران با مرکز تماس شرکت کیو ، از طریق روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربران به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ بازی را از اعتبار کاربران در کیو (یا اعتبار در اپراتورهای تلفن همراه از طریق خدمات ارزش افزوده) کسر کند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.

ماده ۵ – مسئولیت کیو

۵-۱. شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات کیو بین کاربران و شرکت و ایجاد صلح و سازش فی مابین می‌کند.

۵-۲. شرکت با استفاده از نظارت‌های خود ، تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

۵-۳. شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

۵-۴. تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

۵-۵. چنانچه هر یک از کاربران کیو در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات کیو مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

۵-۶. جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات کیو و استفاده از نرم‌افزار‌ ، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط کیو در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات کیو آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس ، پاسخگوی هرگونه سوال و ابهام کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران

۶-۱. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام بازی) و قوانین مدنی باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

۶-۲. هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری ، نام و اعتبار شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و شرکت حق غیر فعال نمودن کاربران و اقدام قانونی علیه ایشان را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

۶-۳. کاربر متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط کیو تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای دیگر کاربران و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر بوده و در صورت لزوم شرکت به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.

ماده ۸ – موارد فنی

۸-۱ . کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای کیو شامل دیکامپایل(Decompile)  ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering)  یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۸-۲. کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات کیو را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار کیو یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۸-۳. کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری  (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

۸-۴. کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ کیو یا سامانه‌های مرتبط با کیو انجام دهند.

ماده ۹ – محتوای تولید شده توسط کاربران

شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت ، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه ، عکس ، متن ، فایل صوتی ، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن ، عکس ، فایل صوتی ، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌ مرتبط به کیو کاربران این حق را به کیو می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین شرکت مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

ماده ۱۰ – قطع خدمات

شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر می‌تواند برای شرکت یا سایر  کاربران خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات کیو را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۱ – توافق از راه دور

۱۱-۱. کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق سامانه کیو بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

۱۱-۲. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۱۱-۳. کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه ، اشکال ، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضاء الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

۱۱-۴. کاربران با عضویت در خدمات کیو قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.